Katedra politologie poskytuje studentům možnost účastnit se na projektu s názvem „Masarykovy stáže pro nadané politology“. Projekt je určen pro aktivní studentky a studenty bakalářského či magisterského stupně na Katedře politologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. Katedra nabízí nadaným studentům politologie možnost zúčastnit se pracovní stáže na jedné z vybraných institucí, díky níž mohou získat cenné pracovní zkušenosti, pochopit fungování jednotlivých institucí a zvýšit tak možnosti svého pozdějšího uplatnění na trhu práce.
Výběrová řízení k obsazení stáží jsou vypisována každoročně a nabízené stáže se obměňují podle spolupracujících organizací či institucí (tzv. poskytovatelů stáže). Délka a podoba stáže závisí na poskytovateli, obvykle se však pohybuje v rozmezí cca 4-6 týdnů (podle požadavků jednotlivých institucí).
Výběrová řízení v roce 2020
Studenti se mohou hlásit na více stáží, je ale nutné přihlásit se na každou zvlášť. Není tedy přípustné poslat jednu univerzální přihlášku. Dále je nutné, aby zájemci o stáž respektovali podmínky hostitelské instituce.
O získání stáže se rozhoduje ve dvou kolech.
Do prvního kola budou zařazeni studenti, kteří na níže uvedený e-mail zašlou tyto dokumenty:
- motivační dopis (soubor pojmenujte podle tohoto vzoru: PRIJMENI_MD),
- životopis (soubor pojmenujte podle tohoto vzoru: PRIJMENI_CV),
- případně další dokumenty, které jsou vyžadovány jednotlivými institucemi (soubor pojmenujte podle tohoto vzoru: PRIJMENI_typ_dokumentu).
O postupu do druhého kola rozhoduje Rada Masarykových stáží pro nadané politology, kterou tvoří:
- Mgr. et Mgr. Petra Mlejnková, Ph.D.,
- prof. PhDr. Jan Holzer, Ph.D.,
- prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.,
- doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.,
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
Druhé kolo probíhá (většinou) formou ústních pohovorů přímo v hostitelské insituci. Té současně náleží právo rozhodnout o přijetí stážisty. Katedra politologie je tak primárně zodpovědná za posouzení akademických a společenských kvalit uchazeče.
Po absolvování stáže je student povinen odevzdat závěrečnou zprávu o průběhu stáže.
HARMONOGRAM:
Informační schůzka: 10. března, 11:35 U41
Termín pro zaslání přihlášek: 17. březen
Termín výsledků prvního kola: nejpozději 23. března
Termín výsledků druhého kola: dle rozhodnutí instituce
Termín konání stáže: dle požadavků instituce
Minimální délka stáže: 4 týdny
e-mail pro přihlašování: eibl@fss.muni.cz
Nabízené stáže
Ústav pro studium totalitních režimů
Popis stáže:
Standardizovaný průběh stáže obsahuje exkurzní prohlídku pracovišť a seznámení s jednotlivými činnostmi a nejméně třítýdenní působení stážisty v rámci určitého projektu. Stážista se může podle vlastních preferencí po dohodě zapojit do vzdělávacích, výzkumných, historických či edičních projektů ústavu.
Podmínky stáže:
- zájem o československou historii 2. poloviny 20. století
- základy práce s MS Office
Kancelář poslaneckého klubu a marketingového oddělení TOP 09
Popis stáže:
Stáž bude probíhat pro poslanecký klub, přičemž není vyloučeno, že bude stážista pověřován úkoly pro jednotlivé poslance a pro centrální kancelář. Bude se jednat o psaní tiskových zpráv, účasti na jednáních a plnění samostatných úkolů, spolupráce v oddělení volebního marketingu.
Podmínky stáže:
- obecný přehled o současné politické a společenské situaci
- PC na vyšší uživatelské úrovni
- AJ výhodou
- znalost gramatiky jazyka českého
- schopnost písemného projevu
- flexibilita, nasazení, práce v týmu, diskrétnost
Piráti - krajský mediální odbor (Jihomoravský kraj)
Popis stáže:
Do pirátského týmu ke kampani do krajských voleb hledáme zájemce a zájemkyně o stáž v rozsahu 6–20 týdnů (dle dohody). V rámci stáže se student/ka bude účastnit schůzí volebního týmu nebo schůzí krajského mediálního odboru a bude spolupracovat přímo s čelními kandidáty.
Náplní stáže bude zpracovávání rešerší dle zadání, práce s daty, asistence pro čelní kandidáty (legislativní podpora, rešerše pro jednotlivce atd.), zpracovávání podkladů pro mediální výstupy, dále pomoc s přípravou mediálních výstupů od tiskových zpráv, přes komentáře, až po posty na sociální sítě, a také pomoc s přípravou tiskových konferencí. V případě zájmu o dlouhodobější spolupráci z obou stran je možné se zapojit do týmu kMO i v dalších letech. Stáž bude student/ka vykonávat z domova, v prostorách sídla KS JmK či po domluvě v prostorách, kde se budou konat schůzky.
Podmínky stáže:
- orientace zejména v současné krajské politice, orientace v komunální a celostátní politice výhodou
- základní orientace v pirátském programu, tématech a hodnotách
- výborná znalost českého jazyka, další jazyk je výhodou
- schopnost učit se za chodu a pracovat efektivně
- spolehlivost a zodpovědný přístup k zadaným úkolům
- zájem o politický marketing
- zkušenost s PR, žurnalistikou a sociálními médii výhodou, ne však podmínkou
Pravý břeh, z.s.
Popis stáže:
- zpracuje policy paper (10 stran) na předem domluvené téma z oblasti vnitřní politiky (životní prostředí, vzdělávání atd.)
- sleduje vývoj vybrané oblasti,
- připravuje průběžný monitoring médií a sociálních sítí
- přichází s vlastními zkušenostmi a nápady
Podmínky stáže:
- minimálně 4 ukončené semestry bakalářského cyklu v oboru politologie nebo podobném
- znalost anglického jazyka minimálně na pracovní úrovni (další jazyky výhodou)
- orientaci v oblasti politiky evropských zemí
- zájem o moderní konzervativní a liberální politiku
- časovou flexibilitu, docházku do kanceláře minimálně jednou týdně (třída Kpt. Jaroše, Brno)
- pečlivost, samostatnost, spolehlivost, schopnost týmové práce
Co nabízí Pravý břeh, z.s.:
- možnost jednorázové odměny za mimořádně kvalitní paper
- flexibilní rozvrh
- prohloubení praktických znalostí
- možnost profesního růstu a další spolupráce
Délka stáže: minimálně čtyři týdny (ceteris paribus dáváme přednost zájemcům o dlouhodobější spolupráci)
Termín: dle domluvy
Slash PR
Popis stáže:
Co čeká studenty na stáži v SLASH PR:
- úvodní workshop „Co to PR vlastně je?“
- detailní seznámení s českými a slovenskými médii
- osobní účast na setkáních s novináři
- osobní účast na poradách s klienty
- realizace rešerší a analýz pro přípravu PR strategií
- spolupráce s kolegy na přípravě PR strategií
- tvorba tiskových zpráv a PR článků
- spolupráce s týmem na přípravě nových komunikačních témat
- spolupráce na produkci tiskových konferencí a kulatých stolů
- příprava vyhodnocení PR kampaní a pravidelný reporting projektů
- seznámení s dalšími oblastmi PR (příprava mediálních kampaní, příprava průzkumů veřejného mínění, správa sociálních sítí, atd.)
Požadavky na stážist(k)u:
- zajímavá se o politiku a ta česká mu není cizí
- chce si vyzkoušet práci na volební kampani pro STAN JMK do krajského zastupitelstva a do Senátu PČR
- má základní představu o tom, co je obsahem PR komunikace
- má přehled o české mediální scéně
- rád/a by si vyzkoušel/a psaní různorodých textů (tiskové zprávy, PR články, příspěvky na sociální sítě, a jiné)
- je otevřený/á novým zkušenostem
- je proaktivní, nebojí se přijít s vlastními nápady
- má schopnost používat selský rozum
- hledá zajímavou, různorodou práci při škole s perspektivou po absolvování studia nebo je absolvent/ka, který/á už ví, že PR je jeho/její budoucnost
- umí anglicky (ideálně na úrovni B2)
Délka stáže: minimálně čtyři týdny, zájemci o delší stáž jsou více než vítáni.
Termín: dle domluvy
O SLASH Public Relations
V březnu letošního roku slaví agentura SLASH PR tři roky svého života. V současné době máme v portfoliu 9 stálých klientů, na kterých pracuje tým deseti mladých a šikovných lidí na dvou pobočkách v Brně a Praze. Primárně se zaměřujeme na korporátní komunikaci pro finanční instituce, developerské a IT společnosti. Významnou část našich klientů tvoří technologicky orientované startupy a VR/AR agentury. Více info na webu.
Termín: dle domluvy
Komunikační agentura CommLab
"Víš, jaké i/y se píše ve slově pravopyis? Ovládáš sociální sítě alespoň z poloviny tak dobře jako Mark Zuckerberg? A nebo alespoň umíš na chvilku přestat prokrastinovat? Pak jsi náš člověk!"
CommLab je mladá agentura (vznikli jsme v roce 2015), TikTok u nás pořád ale dělají jenom hodiny. Za to tě však můžeme naučit psát dechberoucí tiskové zprávy, protlačit klienta do médií, nebo ovládnout sociální sítě. Navíc si u nás vyzkoušíš práci pro opravdové špičky z nejrůznějších oblastí:
• máme v rámci Česka výhradní spolupráci se společností Facebook – zajišťujeme vše od komunikace produktů, přes organizaci eventů až po public affairs,
• staráme se o PR největší jazykové agentuře ve střední a východní Evropě, agentuře Skřivánek,
• koordinujeme komunikaci jedné z největších a nejprestižnějších marketingových konferencí ve střední Evropě, Marketing Festivalu,
• a další.
Jsme poměrně přátelský multi-kulti kolektiv, máme v týmu jednu Slovenku (dokonce až z Košic). Dobře mezi nás zapadneš, pokud ti nechybí smysl pro humor (čti: směješ se vtipům nadřízených), chutná ti asijská kuchyně a máš závislost na kávě. Když si padneme do oka, můžeme po zkušební době zvážit i možnost dlouhodobé spolupráce.
Podmínky stáže:
- zájem o PR a sociální sítě
- pozitivní přístup a smysl pro humor
- trpělivost, kreativita, snaha učit se novým věcem, zkušenosti se psaním textů a tiskových zpráv výhodou
- znalost anglického jazyka (min. B2) a láska ke kávě výhodou
Délka stáže: minimálně čtyři týdny, zájemci o delší stáž jsou více než vítáni. Možnost dlouhodobé placené stáže/spolupráce.
Termín: dle domluvy
Úřad městské části Brno-střed - kancelář radní a místostarostky za KDU-ČSL
Příprava materiálů pro nejrůznější politická jednání (jednání komisí, zastupitelstva), rešerše souvisejících podkladů. Podpora v oblasti PR a prezentace na sociálních sítích a webu, psaní textů, fotografování na akcích
Podmínky stáže:
- obecný přehled o komunální politice v Brně
- minimálně 4 ukončené semestry bakalářského cyklu v oboru politologie
- orientace v oblasti politického marketingu
- samostatnost, flexibilita
- iniciativnost je velmi vítána
- výborná znalost českého jazyka slovem i písmem
Termín: dle domluvy
Contagious
Stáž v marketingovém poradenském týmu Contagious. Rešeršní i terénní práce na etnografickém projektu pro našeho významného mezinárodního klienta..
Podmínky stáže:
- PC na vyšší uživatelské úrovni
- základní znalosti o metodách aplikovaného marketingového kvalitativního výzkumu
- zájem o etnografickou perspektivu
- komunikativnost
- kritické a kreativní myšlení
- schopnost metodicky pořizovat etnografickou dokumentaci
- schopnost věnovat projektu alespoň 10 hodin týdně – v Brně, v Praze, Hradci Králové nebo i na jiném místě v ČR či SR po předchozí dohodě
Stáž je honorovaná. V případě zájmu obou stran je možná domluva na trvalém smluvním vztahu.
Termín: dle domluvy