Volební kampaně
Volební kampaně. Pro někoho zdroj zábavy, pro jiného naopak zdroj naprostého utrpení. Ať tak či onak, jde o disciplínu, která provází volby ve všech demokratických (a pro forma i v těch nedemokratických) státech a která má pomoci voličům v jejich rozhodování. Samotná volba je samozřejmě výsledkem působení mnoha různých faktorů a kampaně často nejsou zdaleka tím nejdůležitějším, co nás ovlivňuje. Jejich vliv a role se navíc mění v čase - jinak strany komunikovaly před sto lety, jinak komunikují dnes.
Obsah
- Funkce a efekty volebních kampaní
- Jak šel čas, aneb proměna vztahu mezi voličem a stranou
- Proměny kampaní v průběhu 20. století
- Segmentace, targeting, positioning
- Kritika marketingu v politice
- Legislativa upravující kampaně v ČR
- Doporučená literatura a kurzy věnující se kampaním vyučované na katedře
Zpracovali Otto Eibl a Miloš Gregor